Dag 1

Idag var första dagen jag cyklade till skolan.

Jag gick ner till cykelförådet och backade ut min rostiga bruna herrcykel. Kände en känsla att det här kommer gå bra, riktigt bra!
Sätter mig på den och hoppas att det ska gå bra att ha dataväskan på axeln. Vilket gick utan värre problem. Sen började jag trampa, när man väl lär sig cykla glömmer man det ju aldrig vilket kan vara tur när hela vintern har gått.
Jag trampar och trampar tills jag efter ett tag inte gör annat att trampar. Visst är det ju det de går ut på när man cyklar men man brukar ju kunna vila ett tag och bara glida med.

Sedan när jag har lagt märkte själv till hur mycket jag trampar så kommer det en äldre man hur lätt som helst cyklade förbi. Medan jag halvsvettande och utmattad tittar förtvivlat ner på båda mina däck och hoppas på att det inte är punktering. Vilket det inte är, sen ser jag hur den äldre mannen cyklar ifrån mig, försöker ett tag trampa ännu hårdare men blev less.

Närmar mig skolan, och då kommer ja backen jag gruvade för mig redan igår. Ser två människor går på rad över trottoaren och ber till Gud att dom ska hinna flytta sig lite åt sidan så jag slipper skrika att dom ska flytta på sig eftersom jag inte har någon ringklocka. Jag tar fart och börjar trampa mer och mer och till min lättnad ser jag att dom har flyttat sig så att jag enkelt kan cykla förbi på sidan.

Svänger av till skolan och ser ljuset! Hoppas av cykeln och leder den bakom byggnaden för att parkera den. Det är då jag märker hur den hackande bromsar medan jag leder den bredvid min sida. Då jag märker att:
"DET ÄR JU FÖR F*AN BROMSARNA SOM TAR I!?"

surankie
Blev ännu surare än såhär..




Kommentarer
Sunnie

Jaa, pluggar inte i min hemstad så det tar 45 minuter för mig att ta mig till skolan varje dag, minst! :/

2010-04-15 @ 09:07:58 | http://ssssunshine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback