a man's gotta do what a man's gotta do

Så här på morgonen kom jag på något att klaga på, är mycket lättare på morgonen nog för att jag är en väldigt negativ person hur som helst då jag inte får som jag vill. Åter till saken. Jag förstår mig inte på dem människor som exempelvis min syrra som vill höra bland det värsta ljudet som finns flera gånger om. Jag pratar alltså om väckarklockan och om att snooza, det är ju fruktansvärt att fler än en gång behöva väckas och irriteras av det där ljudet som man inte ens vill ställa på innan man går och lägger sig. Men att sen välja frivilligt att snooza och låta det väcka en tills man tror att det är krig förstår jag mig inte på.

Jag hatar väckarklocka överhuvudtaget. När det ringer på morgonen flyger jag upp och stänger av. Som att det är en tävling eller att någon dör om jag inte stänger av den på mindre än 2 sekunder. Vet inte om det är direkt bra heller att ha sådan effektiv avstängningseffekt. För det har ju visats sig att jag ryck till för plötsligt på mornarna och bland annat fått själv ont i nacken resten av dagen eller om jag har sovit med någon annan finns det en risk att dom får en armbåge i sig. Att det ändå inte är min väckarklocka som ringer utan den andras tänker jag såklart inte på morgonen utan bara en tanke "ljudet måste stängas av!" sedan har jag bara sovit med slöa människor som tar 5 sekunder att stänga av ljudet istället för högst 2, a man's gotta do what a man's gotta do. Ber om ursäkt till er som jag någon gång på morgon hoppat mig över för att komma till väckarklockan och slå av den, men jag måste erkänna ni är för slöa!

Kan även dra ett exempel vad som hände denna morgon. Jag vakna tidigt och gick på toaletten kom tillbaka till rummet och kollade mobilen som jag sen la under kudden. När jag en rör mig så hör jag hur den far över framkanten på sängen och slår i golvet. Äh tänkte jag den får ligga där..Men det var ett Big no no! Trots att jag varken har ställt någon väckarklocka eller bara har vibration på mobilen. Den börjar ringa, vibrationen hörs för högt i alla fall. Jag får panik, vänder mig om i sängen och börjar gräva med handen och det ska väl bara hända mig..jag nyvaken slår hakan i ramen på sängen.. Det var Guds sätt att säga godmorgon till mig!


Ramen på sängen som jag nu på morgonen slog hakan i.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback