Hämta börsen, hämta datorn

Nu ska jag få gjort lite grejer här hade ja tänkt. Hämta börsen eftersom den glömde jag igår. Hämta datorn eftersom den har jag "glömt" att hämta hos David i flera månader. Sedan har jag idag för omväxlingsskull sminkad mig!

Fick även ett samtal från en vän som inte hört av sig på månader, underbart! Han frågade hur det gick med killarna nu och sa att jag gjorde lika bra att strunta i alla ett tag för jag är så pass ung. Kan inte förklara hur det där 10 minuter långa samtalet gjorde mig så mycket gladare men det gjorde det. Att det faktiskt finns människor som orkar lyfta telefonluren och ringa och fråga hur man mår.

En annan sak. Var har alla spontana besök tagit vägen? Varför kommer ingen och hälsar på utan att ringa före. Utan att planera något. Kan ingen bara dyka upp utanför dörren beredd på att göra vad som helst? Måste alla ringa före för att höra att man har hemma? Är det så pass mycket jobb med att bara komma förbi, tydligen.

Grejer jag vill göra:

- Baka pepparkakshus för första gången i mitt liv.

- Köpa tefat, pulka och samla ihop ett gäng för att åka i någon backe, underbart roligt! Sedan inte glömma den varma chokladen som är ett måste!

- Se Harry Potter ikväll.

- Tvätta Nisse.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback