Bröllopsfotografen

En kväll i buschen:

Jag har ju två bärbara datorer, en som är skolan och så min igen. Hade tagit hem några filmer som jag tänkte se under helgen som jag noga valt ut. Det som var lite knepigt var att det inte gick att använda tv:en eller dvd:en. Vi var även fem stycken som skulle se filmen och man vill ju såklart se den i samma rum och samtidigt.
Vi gjorde då så att vi hade filmen på båda datorerna vilket gick smidigt då var det bara det kluriga kvar. Att starta filmen exakt samtidigt och ta hänsyn till synkningar. Men det gick på första försöket tills vi insåg att den första filmen vi slog på hade alla utom jag sett den. Vilket innebar att vi var tvungen att byta och då tog det ett tag men gick till slut.

Den filmen vi såg var Bröllopsfotografen, ingen höjdare direkt men en film som jag ansåg före att man måste ju titta vad det var för nån. Jag är ingen person heller som är anti-svenskfilm. Utan jag gillar filmer som Beck, Wallander och andra thriller. Men vet människor som verkligen inte gillar svenska filmer och inte sett dem. Men det finns faktiskt klassiker som man borde ha sett. Visst så vet jag ingen svensk film som är överlägsen någon amerikanskproduktion, men dom är sevärda. Kanske för att jag har lite dålig humor och gillar Josef Fares filmer så som Kopps!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback