Dumpa honom!

Min syster fick låna en bok av en kompis. Boken heter "Dumpa honom", handlar kort och gott att om en kille vill ha dig så gör han allt i sin värld för att få dig. Kanske ska få mig på bättre tankar. Här kommer några saker ur boken:

"Grejen med den där coola tjejen är att hon ändå blir sårad. Hon bryr sig ändå om hur hon behandlas. Hon hoppas på att han ska ringa, undrar när hon ska få träffa honom nästa gång och om han gillar att vara med henne. Jag hatar det. Kanske det bara är jag, och för att mina prioriteringar förskjutits i och med att jag blivit äldre. Men jag har inte lust att "typ vara tillsammans" med någon. Jag vill inte "liksom hänga ihop" med nån. Jag vill inte slösa en massa energi på att trycka ner mina känslor för att verka oengagerad. Jag vill vara engagerad. Jag vill ligga med någon som jag vet att jag kommer träffa igen eftersom vederbörande redan visat att jag kan lita på honom och högakta honom - och att han är kär i mig. Visst i början måste man passa sig så att man inte kastar sig handlöst in i det okända. Men man ska inte passa sig för att han ska känna sig bättre till mods, utan för att man inser att man är en skör och värdefull varelse som borde vara mycket noggrann och försiktig med vem man visar sina känslor för. Det är vad jag tänker göra hädanefter.."

En mening jag ska ta till mig och göra är denna:

"Det finns en kille där ute som vill att hela världen ska veta att han är din pojkvän. Sluta larva omkring, leta reda på honom istället."




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback