Protein

Åter igen ska jag nämna till er läsare vad jag tränat idag, jag håller snart på att omvandlas till en träningsnarkoman och det börjar mer och mer lika en träningsblogg som syrran.

Tränade ett axelpass och istället för biceps så kommer jag nu börja köra triceps två dagar istället. Eftersom jag inte är så stark där, och man vill väl ha att hela armarna ska vara vältränade och slippa gäddhäng i förtid? Men jag undrar verkligen när jag ska kunna börja göra dips på riktigt. Är i alla fall ett mål jag har just nu i träningen. Chins och dips ska jag klara av någon gång i framtiden.

Idag har jag och syrran gjort ett ryck så nu är alla julklappar inhandlade! Nu kan man bara känna lugnet, titta ut genom fönstret och se att det regnar istället för att snöa. Den stora frågan är då om det kommer finnas snö på backen den 24 december? Som är redan nästa helg, det går för fort som vanligt. Vill känna samma känsla som när man var liten och varje dag kändes som en evighet.

Ska nu även räkna ut hur mycket protein jag bör få i mig per dag. Alltså muskelmassan x3, vilket blir för mig ungefär 49x3 = 147. Alltså 147g protein per dag! Så till exempel är det bara 20-25g protein i en kycklingfilé på 100g och i ett ägg hittade jag den här informationen "Ett stort ägg ger en ca 6 gram protein. Protein-innehållet i äggvita är 3,6 gram och gulan innehåller 2,7 gram." Jag måste alltså bli nogare på att ta mitt proteintillskott efter träning!

Det nya proteinpulvret som syrran tipsade om med chokladsmak. Var tvungen att ha något som variation blev less på päron och vanilj även om det var gott.

Förresten så har jag ändrat lite i designen så om det ser konstigt ut i Firefox ska det vara för att webbläsaren inte är uppdaterad, tror det ska synas i explorer.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback