Inspiration

Tjuvsovare eller sjusovare? Läste nu att sjusovare är sovmöss. Strunt samma jag sov i alla fall till 10 idag, låg och läste lite Body-tidningar i jakt på inspiration. Sedan bestämde jag mig redan från då jag vaknade att jag skulle ta på mig mina fina Adidas skor (nej jag får inte betalt för att skriva märket på skorna) och bege mig ut i spåret, sagt och gjort och tog mig igenom 4km rundan bättre än jag trodde. Använde samma inspiration som syrran hade då hon började. Att om dem i Biggest Loser klarar det så ska jag också göra det.

Min hurtiga dag slutade inte där utan blev det där benpasset jag missade i torsdags. Gjorde mina benböj med 40 kg, antar att min mjuka del som belastar stången måste härdas lite mer. Försökte gå ner extra mycket den här gången. Skruvade på musiken i lurarna så jag skulle slippa höra det äckliga knakande ljudet från knäna när man böjer. Känns skönt att jag kommit igång med speciellt benträningen eftersom jag känner att det redan är bättre i mitt vänstra knä än vad det varit på väldigt länge. Vanliga gymövningar hjälpte fortare än min tid hos sjukgymnasten. Eller för att jag gav upp för tidigt då?

I min jakt på inspiration i Bodytidningarna hittade jag en som jag kanske kan använda som förebild eller mål om hur jag vill se ut.

Hon heter Kristine, ni hittar henne på kriweb.no. Ja det dåliga för mig att hon är från Norge och alltså då skriver i bloggen på norska, vilket blir jobbigare för mig att följa..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback