I have another confession to make

Har inte skrivit på någon dag då jag jobbar hela helgen, 3x12 timmars skift. Bara för att börja det här inlägget lugnt så var det min öppningsmening. Egentligen vill jag bara skriva ner en massa svordomar. Klassikern från Holmträsk för exempelvis "Gud förbannat in i helvetes jävlar" men som jag egentligen borde censurera och skriva "piiiiiip" istället. Ni vet att om man blandar in Gud i sina svordomar är man verkligen sur. Vilket jag är i detta fall, sur, arg och besviken.

Jag erkänner att jag gjort ett stort misstag. Jag har gått ut för hårt dem senaste veckorna. Jag har tränat mer än någonsin trots att jag ändå hållt i gång i ett halvår nu med minst 4 dagar per vecka. Fast nu senaste månaden har jag pressat mig mer än vanligt. Inte med bara styrketräning utan jag drog ner på kosten också. Kyckling, keso, sallad eller lax, keso, sallad. Inte nog med det så tänkte jag ta tag i min alltför dåliga kondition. Jag underskattade vilodagarna. For och simmade då jag egentligen inte borde ha tagit mer än en promenad med hundarna. Det var sen det började. Jag märkte att på träningen så trots att jag var psykiskt taggad så ville inte kroppen hänga med och jag blev besviken över att jag inte orkade lika mycket som sist. Drog ner på vikterna men kände mig ändå slut efter 5 repititioner. Ville jag erkänna det för mig själv, nej inte direkt och varför skulle jag då säga det till någon annan. Efter det tappade jag matlusten, var inte sugen på något och kände mig inte ens hungrig. Det var då Patrik sa till mig att jag kanske var övertränad. Ville väl inte tro på det själv men syrran har också nämnt ordet överträning. Jag googlade och hittade dessa syntom som kan visa på att man är övertränad:

- ökad vilopuls
- minskad prestationsförmåga, fysisk och psykisk
- minskad aptit
- viktminskning
- fördröjd återhämtning efter träning
- ökad irritabilitet
- ökad känslomässig instabilitet
- störd nattsömn
- förlust av motivation
- ökad skadefrekvens
- ökad infektionsfrekvens
- minskad styrka

Har strykit under dem syntom som visat sig för mig vilket är över hälften av dessa så ja, jag måste erkänna att jag drivit mig själv till överträning och nu i efterhand får jag straffet. Förutom ovanstående grejer så är det enda jag kan göra som botemedel är att vila och återigen vila. Vad ska jag göra? vad gör man då man vilar förutom att kolla facebook hunda gånger om och påbörja det femta Greys Anatomy-avsnittet för dagen. Jag lovar er att jag kommer börja klösa på väggarna efter denna vecka. Eftersom enda dagarna jag jobbar är torsdag och fredag.

Men denna dag ser lite ljus ut i alla fall. Först ska jag in till stan och träffa Michaela sedan 18.00 ska jag på en föreläsning om kosttillskott och sen försöka ta mig till solariumet. Har inte solat på hela vintern så ser ut som ett riktigt lik.

Nya produkter från Acctive.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback