Pizza med bakepro

Ja det kan låta att gårdagens middag var lite onyttig men den blev genast lite nyttigare då man bytta ut större delen av vetemjölet mot BakePro och grahamsmjöl. Var osäker på resultatet och undrade om BakePro skulle ge smak till degen. Men är mycket nöjd över resultatet och det kommer göras fler gånger. Troligtvis med kyckling som pålägg nästa gång för att utöka proteininnehållet ännu mer. Varför man vill ha mer protein i maten? Copar förklaringen om BakePro:

"Bakepro är det smidiga och goda sättet att öka proteinandelen i kosten samtidigt som kolhydratintaget sjunker något. Bakepro passar därför ypperligt för den som vill minska i kroppsfett och maximera sina träningsresultat utan att inskränka för mycket på livskvaliteten."

Har även tidigare bakat sockerfria kakor med bakepro. Där kan jag erkänna att det absolut inte var lika gott som vanliga kakor..

Idag blev de det vanliga måndagspasset på gymmet, det vill säga bröst och triceps. Nu funderar jag redan nu på att gå och lägga mig i sängen med en bok för att varva ner. För imorgon blir det hårdkörning, inte vad gäller gym utan jobb. Kommer ej vara anträffbar. 06-14 befinner jag mig på Plannja för att sedan fort därifrån och sen till Kioskbaren där ni hittar mig till 22.00!

Om ni känner för att göra lite nyttigare pizzor så har ni här receptet, jag var dock tvungen att använda mer mjöl/bakepro än vad som står på receptet.

Pizzabotten
2 dl mellanmjölk
50 g jäst
1 tsk salt
2 krm oliv/rapsolja
2 dl vetemjöl
2 dl grahamsmjöl
2 dl BAKEPRO®

Grädda mitt i
ugnen ca 15 min
vid 250 grader.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback