Träningstips

Tänkte ju berätta om det nya träningsprogrammet som vi började med i måndags efter ett tips från BODY, Men blev ju inte alls som jag tänkte mig igår så var ju på röntgen, var tur i oturen då det inte hade blivit någon skada. Trots det så har jag fortfarande ont och kan inte röra axeln och högra armen som vanligt. Typiskt då jag igår på förmiddagen efter besöket på gymmet sa hur bra det gick nu. Att jag blir ännu mer taggad då jag ser resultat och var nöjd att jag inte käkat godis på en vecka (låter inte mycket men för mig är det en evighet) Har fortfarande inte ätit godis men var så deppig igår kväll då jag kom hem från sjukhuset vid 22 och inte hade käkat nå middag så svaga jag lagade en kladdkaka för att tycka synd om mig själv, zappandes på tv.
 
Det här innebär alltså ingen styrketräning för överkroppen på ett bra tag. Vet inte än hur länge utan det får väl sjukgymnasten berätta för mig. Ska verkligen sköta mig med övningarna jag får så jag så fort som möjligt är på spåret igen.
 
Aja långt inlägg och nu kommer träningsupplägget jag läste om:
 
Har stigit upp 07.00
 
Tagit en PWO-drink och BCAA.
 
Tagit en promenad till gymmet och gjort ett effektivt pass.
 
Direkt efter gainer eller vassleprotein för att klara mig hem.
 
Väl hemma så blir det en snabbdusch och sen tillagning av min fullkornsgröt.
 
 
TRÄNINGSSPLIT
 
Repititionsantal: 8-12, vila mellan seten: 1-2 minuter.
 
Måndag och torsdag
Bröst, triceps, fram- och utsida axlar.
 
- Bänkpress: 4 set
- Lutande hantelpress: 4 set
- Dips: 4 set
- Triceps push down med raka handtag: 3 set
- Stående militärpress: 3 set
- Stående sidolyft med hantlar: 3 set
 
Tisdag och Fredag
Ben, vader, mage
 
- Benpress: 4 set
- Benspark 4 set
- Lårcurl: 4 set
- Stående vadpress: 4 set
- Magcrunches: 4 set


Onsdag och lördag
Rygg, baksida axlar, biceps

- Chins eller breda latsdrag: 4 set
- Stående stångrodd: 4 set
- Enarms hantelrodd: 4 set
- Framåtlutande sidolyft med hantlar: 3 set
- Stående stångcurl: 4 set
 
Söndag - VILA
 
Detta är anpassad för att få mycket tid över på dagarna nu under sommaren för att bland annat vara ute och sola, om solen nu skulle kunna fram igen. Körde exakt efter det här och tänkte fortsätta men byta ut någon övning för mer variation.
 
Kan i alla fall tipsa om det här dom tre dagar jag hann göra det så blev jag positivt överraskad. Men förhoppningsvis är jag back on track snart och under tiden får jag piska benen och rumpan lite. Fler och längre powerwalks kanske? Då att börja jogga på en gång var för tung för leder osv.

-



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback