Taco -Kesolasagne

Nu var det ett tag sedan jag la upp ett nytt recept här. Fick det här tipset av Kristoffer från jobbet, var väldigt gott faktiskt trots att jag kanske överdoserade med jalapenos.

Taco-Kesolasagne

500g mager köttfärs(10%)
3dl lättmjölk
1 st Tacokryddmix
500g keso
ca 1dl tomatpure
1 gul lök
250g pastaplattor.
Jalapeños

Bryn köttfärsen och löken. Tillsätt mjölk och tomatpuren. Krydda med Tacomixen! Låt puttra i ca 5 min. det ska vara en sås och det kanske behövs spädas med lite vatten. Rör ner keson och önskad mängd Jalapeños , varva med lasagneplattor i en ungsfast form. In i ugnen i 200 grader tills plattorna har mjuknat och det blivit en fin yta. ca 30-40 min.

Sallad: Ruccola, tomater och fetaost. Vinägrett med lika dela, dijonsenap,vatten,vinäger och olja - häll över salladen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback