Hälsosamt liv?

Då har jag varit på en promenad runt sjön, eller snarare en powerwalk för nog fick jag upp värmen alltid. Kom hem och har käkat lite "frunch". Skulle egentligen ha farit på innebandy idag kl 12 men blev inte. Kanske bäst att jag håller mig borta från det ett tag tills jag får upp flåset lite, är ju pinsamt så dålig kondition man har.

Funderar att på ett tag aktivera mitt kort på inpuls snart. Jag måste även sätta upp något mål vad jag vill uppnå med min träning förutom att bara leva ett hälsosamt liv, känns för trist att bara tänka så. Måste börja lista ut det, tillsvidare ska jag försöka komma i bättre form till nästa fotografering.

Ett annat "måste" för mig är att börja räkna dem dagar jag klarar mig utan godis, är socker ett riktigt beroende som nikotin eller är det bara en psykisk grej? Eller får man verkligen abstinens? Trodde jag hade klarat två dagar utan godis nu, eftersom sist jag åt var i söndags. Men sen kom jag på att jag tog då det bjöds på jobbet i måndags, fail! Måste hålla fingrarna borta!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback