Grötrecept

Gosh! så här mätt till frukost har jag inte varit på länge. Var förbi affären igår efter jag slutade 22.00, tur att mataffärerna har öppet till 23.00, halleluja! Var runt och letade efter rågflingor, psylliumfrön, sojamjölk och fiberhavregryn men kände mig lite stressad eftersom jag inte hade all tid i världen på mig och jag ville ju inte vara den sista ut ur affären för den delen heller. Jag har alltså ätit gröt för första gången på länge och den var verkligen mättande! Fick åter igen tipset av Accitve North så tänkte dela med mig med er: (vet inte varför denna text blev fet)

 

"Alla gör vi olika och jag har provat det mesta men har fastnat för att mixa 1/3 rågflingor med 2/3 fiberberikade havregryn. Till detta kan man även ha i kruskakli, krossade linfrön eller/och psylliumfrön. En del väljer att koka med äggvita för att få i sig proteinet. Jag tycker personligen inte om den smaken. Om man vill kan man ha i proteinpulvret i gröten för smak/protein alt ha proteinet vid sidan om. Jag har gärna sojamjölk osötad till, den blir gräddig när den värms av gröten och innehåller lite kcal och kolhydrater. Lågkalori sylt finns i goda smaker att ha på eller så kan du göra min personliga favvis: massa kanel, skivad banan och sojamjölk ;)"

 

Nu blir det snabbt iväg till Friskvårdscentret och se om Jacob har någon styrka i rygg och biceps! Ciao Bella!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback