All I want for christmas is you

Det är redan den andra december, det vill säga att två avsnitt av årets julkalender har redan visats. En julkalender jag inte har någon aning om vad den handlar om och vet inte ens om jag kunde bry mig mindre. Dem senaste julkalendrarna har ändå bara varit dasspapper..förra året såg jag igenom Mysiteriet på Greveholm, lite sådär nostalgikänsla kom fram. Undrade hur man egentligen kunde vara rädd för det där skelettet?

Två dagar i december har gått och min chokladkalender har lyst med sin frånvaro. Ett år jag inte ens får chansen att gnälla på syrran för hon har fuskat i år igen. Eftersom hon tyckte man inte behövde spara sig till jul för man fick ändå tillräckligt mycket godis på julafton. Jag själv tyckte att jag körde på en smartare strategi. Vissa dagar väntade jag med att äta min chokladbit så en dag efter eller kanske till och med tre dagar efter så hade jag ju fyra luckor att öppna samtidigt, wow! hur kunde jag komma på denna snillrika ide? Måste vara en gåva jag fått.

Men vad önskar jag mig i jul? Förutom att bli sådär hopplöst förälskad så man vill stanna tiden och inte bry sig om något annat. Förutom alla dyra saker som något nytt objektiv, blixt till kameran och snygga rosa täckbyxor som jag spanat in på Junkyard? Tänk Annica, du kan inte förvänta dig att få så dyra presenter. Därför jag sparat mig att inte köpa kupévärmaren till Jul för tänkte önska mig den till julklapp. Tänk även så mycket enklare det är att köpa julklappar till ungar. Gå in på barnens hus och ta första bästa sak du ser. Jag älskar att gå på barnens hus. Men vilka hutlösa priser är det inte på Lego och Baribiedockor!? otroligt...



I don't want a lot for Christmas
There's just one thing I need
I don't care about the presents
Underneath the Christmas tree
I just want you for my own
More than you could ever know
Make my wish come true
All I want for Christmas is...
You




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback