Dyster busschaufför..

Klockan 07.00 väcks jag av att mobilen ringer. Det är någon som står och slår med en hammare i mitt huvud, perfekt att vakna med huvudvärk! Kollar min handväska efter huvudvärkstabletter, jackpott..det finns inte en enda. Enligt yr.no är det -24 ute, men det är ju förstås Luleå det handlar om så då kan man lägga på några grader för att det blåser. Tänkte ta på mig täckbyxorna men kom ihåg att jag lämnat dom i skolan för att ta på dom då jag går till lunchen.

Men jag går ut till busshållsplatsen och väntar på bussen. Bussen kommer stannar och jag kliver in och räcker fram en tia till busschauffören som mumlar något till mig. Jag frågar "va?" eftersom han inte tar min tia undrar jag ju vad han sa. Lite svårt att höra då man kommer in i en proppfull buss där ungdomar pratar och bussen lever om. Svaret jag får var det då minst sagt otrevligaste jag hört av en busschaufför, "GÅ OCH SÄTT DIG!!" Jag sa ingenting, utan tog min tia och gick bak i bussen medan mina glasögon immade igen som grädden på moset.

Själva meningen han sa kanske inte var otrevlig men sättet han som skrek ut det till, hade bara velat säga "Ursäkta om du är lite sur för att du är i övergångsåldern och har levt över halva ditt liv.."
Sedan är jag 99% säker på att om det hade varit en medelålders kostymnisse så hade det inte låtit sådär, inte för att dom åker buss direkt ofta men det handlar om principen.

Jag hatar vuxna som tror att dom kan bete sig mot ungdomar hur dom vill. Att dom kan behandla oss på det viset bara för att vi är yngre. Det är väl inte mitt fel att bussen gått sönder och han inte kunde ta emot den där tian, så låt de inte gå ut över mig.
Om han nu blev så irriterad över det skulle ja kanske ha lämnat den som dricks? "Var inte ledsen, ta nu den här tian och gå och köp en cheeseburger på McDonalds".

Hatar vuxna som behandlar ungdomar som skit bara för att dom själva tror att vi har mindre rättigheter.. Tack busschauffören för att du förstörde min morgon med ditt dystra morgonhumör!



Kommentarer
Maria - livet i Milano ☆

fy för att gå upp så tidigt

2010-02-24 @ 09:57:51 | http://fashionstars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback