Rock my world into the sunlight

Vilken dag..klev upp vid 5 på morgonen som vanligt en förmiddag. Men sen efter jag slutat for jag hem för att plocka upp pappa in till stan. Sedan for jag till Inpuls för att möta upp Karin och lära ut henne några gymövningar. Så där stod jag som lite syninstruktör och visade henne vad hon skulle göra. Blev att vi körde rygg och biceps. Sedan några situps på det men min träningsvärk i magen sitter kvar vilket innebär mer magträning för min del.

Sedan så hann jag hem käka lite och sedan iväg för att följa syrran på ett pass på Inpuls då det är gratisvecka. Blev att hoppa på hennes schema så det blev benträning för mig idag. Får se hur det blir med torsdagens benpass för mig. Om jag kan gå och inte är sängliggandes ska jag träna med Dennis och Kocken.

Förstår att det är beroendeframkallande det här med träning och ja, jag vet att man ska ha vilodagar för att musklerna ska hinna "byggas" så man inte bryter ner dem istället men är svårt att inte gå dit då man är inne i sitt "flow". Att man sedan blir beroende av att köpa träningskläder endast. Förstår syrran till fullo..jag vill bara ha mer och nya träningskläder och tänker mer på det än att kolla partyklänningar. För jag kan vara ärlig att säga att det gör en stor del att se bra ut när man tränar, jag vet inte men man känner sig fräschare och blir då mer taggad. Samma sak som att man blir uppmuntrad av att kolla i speglarna då man gör övningarna. Inte bara för att se att man gör rätt utan även för att man ser musklerna jobba. Dock finns väl det på de flesta gym någon spännis som spänner musklerna mer framför spegeln än använder dem.

Imorgon är det då inbokat Zumba för mig, Madde, syrran och pappa.

En låt som jag nöter just nu: Domino - Jessie J




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback